کد خبر 104233
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳

دولت اردن اعلام کرد که یک رزمايش گسترده با همراهی 17 کشور از کشورهای دوست را در ارديبهشت آینده برگزار مي کند.

به گزارش گروه بين الملل مشرقبه نقل از خبرگزاری رسمی اردن، دولت این کشور دیروز اعلام کرد که بزرگترین رزمايش در تاریخ کشور اردن تحت عنوان "الأسد المتأهب" (دورخيز شیر) را که در آن 17 دولت همپیمان اردن شرکت خواهند داشت، در می آینده برگزار مي کند.

اردن البته به اسامی کشورهای شرکت کننده در این رزمايش اشاره ای نکرده است.

در همین راستا "مشعل محمد الزبن" سرتیپ ستاد و رئیس ستاد مشترک ارتش اردن با "توماس ولدهاوزر" فرمانده نیروهای پیاده دریایی آمریکایی دیدار کرده و مقدمات اجرای این تمرین نظامی مشترک را در نشستی که دو روز پیش در عَمان برگزار شد، بررسی کردند.

این خبرگزاری تأکید کرد که این تمرین در راستای طرح های آموزشی برای نیروهای مسلح اردن است که شامل تمرین های مشترک با کشورهای برادر است و می تواند توانایی های افسران ارتش و تمامی یگان های مانور و پشتیبانی را برای مقابله با تهدیدات و مبارزه با تروریست و مدیریت بحران افزایش دهد.

این تمرین نظامی که بزرگترین تمرین نظامی ارتش های عربی به شمار می رود، در شرایطی در همسایگی سوریه انجام خواهد شد که تهدیدهای غربی برای مداخله نظامی در این کشور جنبه جدی تری به خود گرفته است، مقامات سوریه اعتقاد دارند که با وجود اینکه برخی تحلیلگران تهدیدهای نظامی علیه سوریه را جدی نمی دانند، اما این تهدیدات جدی است و باید دمشق خود را برای آن آماده کند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۸
    0 0
    نشانه ظهوردرهجمه سفیانی ازجانب شام درروایات آمده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس